Beiträge von BANANvanDYK

    Check clear polyurethane hoses for pneumatics with an external diameter of 8 mm. I know that there may be a problem with the inside diameter, I have seen hoses with an internal diameter of 5.0 mm and 5.5 mm. They may not fit with some carburetors or fuel tapes. I have done some trial applications, so far I have not noticed any problems, but it is too short to draw conclusions.
    I recommend rubber hoses Gates 4mm. In my Simson for 8 years. I remember they were expensive and hard to find.




    -----------
    Sprawdź przeźroczyste węże poliuretanowe przeznaczone do pneumatyki o średnicy zewnętrznej 8 mm. Wiem, że może być problem ze średnicą wewnętrzną, ja widziałem węże o średnicy wewnętrznej 5.0 mm i 5.5 mm. Mogą nie pasować z niektórymi gaźnikami lub kranikami paliwa. Robiłem kilka próbnych zastosowań, jak na razie nie zauważyłem problemów, lecz to zbyt krótki okres dla wyciągnięcia wniosków.
    Polecam węże gumowe Gates 4mm, w moim Simsonie od 8 lat. Pamiętam że były drogie i trudno dostępne.

    These problems are well known to me. "Kugelhalter" from MZA do not fit. Some "Rahmenlaufring" are badly made. "Obere Gabelaufring" MZA is made of raw material (without heat treatment). You can not ride on these parts.
    I suggest you buy:


    2x lower shelf rings MZA 10534. I have not met with parts of poor quality.


    2x "Rahmenlaufring" MZA 10569-A-S. Only they are well done. Other "specialgehartet" had the wrong shape of the raceway. In Poland there are parts that look original DDR but are made of soft material.
    The disadvantage is the mounting diameter in the frame (36.5mm). Assembly is not easy.


    2x "Kugelhalter" DDR or 4x "Kugelhalter" MZA 10017. Sometimes you can find the right size. You can mount the same balls, but there will be no difference in durability.


    1x "obere Gabellaufring" MZA 10656. Not suitable for use because of soft material. Therefore use a lathe or milling machine to fit the 10534 ring. After modification, the durability is better than the original DDR. See attachment.


    I did about 10000 km on such a set, without any adjustment.


    ------------
    Te problemy są mi dobrze znane. Wianki od MZA nie pasują. Niektóre miski ramy są źle wykonane. Górna nakrętka z bieżnią od MZA jest wykonana ze surowego materiału (bez obróbki cieplnej). Na tych częściach nie można jeździć.
    Proponuję Ci kupić:


    2x pierścienie dolnej półki MZA 10534. Nie spotkałem się z częściami złej jakości.


    2x miski ramy MZA nr. 10569-A-S. Tylko one są dobrze wykonane. Inne "specjalgehartet" miały zły kształt bieżni. W Polsce są części wyglądające na oryginalne, lecz są wykonane z miękkiego materiału.
    Wadą jest średnica osadzenia w ramie (36.5mm). Montaż nie jest łatwy.


    2x wianki DDR, lub 4x wianki MZA. Czasami można znaleźć we właściwym rozmiarze. Można rozebrać wianki MZA i zamontować same kulki, ale nie będzie różnicy w trwałości.


    1x górna nakrętka z bieżnią MZA 10656. Nie nadają się do użytku, z powodu miękkiego materiału. Dlatego należy użyć tokarki lub frezarki aby wpasować pierścień . Po modyfikacji trwałość jest lepsza od oryginału DDR. Patrz załącznik.


    Zrobiłem około 10000 km na takim zestawie, bez żadnej regulacji.

    jimijoe. Pisz w dwóch językach, aby wszyscy zrozumieli.



    If you care about quality, buy the original wheels manufactured by MZA in Suhl. Compared to the original DDR, slightly different in appearance (shape of the edge). I had no objections.


    Wheels from Jackmotors have not seen personally, but there is one essential difference. Rims that are available separately are different from those used in MZA assembly. Spoke holes are drilled at a different angle, so the spokes do not fit so perfectly as in MZA wheels. The same was observed in the offers of German craftsmen.
    The 1.85 and 2.15 rims produced by "IFA" are well known in Poland for "Awina" production in China. In Poland they are cheap but in Germany they are sold (as usual) at double the price. The rim does not look aesthetically - the brushed surface. Only rim 2.50 looks better (smooth surface).
    I have 2.15 front and 2.50 rear. I had some trouble, but a person who worked in old Romet helped me. I have Mitas MC26 tires - the only ones that fit on tube-type rims, 80/80-16 front, 90/80-16 rear. I do not recommend tubeless tires.


    .....................
    Jeśli zależy Ci na jakości, kup oryginalne koła jezdne produkowane obecnie przez MZA w Suhl. W stosunku do oryginału DDR, nieco różnią się wyglądem (kształt rantu). Ja nie miałem zastrzeżeń.


    Kół od Jackmotors nie widziałem osobiście, ale jest jedna zasadnicza różnica. Obręcze które dostępne osobno są inne od tych stosowanych w montażu MZA. Otwory na szprychy są wiercone pod innym kątem, dlatego szprychy nie pasują tak idealnie jak w kołach MZA. To samo zaobserwowałem w ofertach niemieckich rzemieślników.
    Obręcze 1.85 i 2.15 produkcji "IFA" to znane w Polsce "Awina" produkcji chińskiej. W Polsce są one tanie, lecz w Niemczech są sprzedawane (jak zwykle) w cenie dwukrotnie wyższej. Obręcz nie wygląda estetycznie - powierzchnia szczotkowana. Jedynie obręcz 2.50 dużo lepiej wygląda (powierzchnia gładka).
    Ja mam 2.15 przód i 2.50 tył. Miałem pewne kłopoty, ale pomogła mi osoba która pracowała w starych ZZR Romet. Mam opony Mitas MC26 - jedyne które pasują na dętkowe felgi, 80/80-16 przód, 90/80-16 tył. Nie polecam opon bezdętkowych.

    Noch ne Frage an euch Leutz. Bei Jackmotors gibts grad ein Angebot für ein Komplett Rad http://www.jackmotors.pl/old-t…om=listing&campaign-id=19. Hersteller ist angeblich IFA für 180 Zl. sprich ca. 44 Euronen. Handelt sich jetzt nicht um die DDR IFA oder?


    This is a new wheel built by Jackmotors from new parts. IFA rims are Chinese parts imported by FEZ.


    ..........
    To jest nowe koło jezdne budowane przez Jackmotors z nowych części. Obręcze IFA to chińszczyzna importowana przez FEZ.